Bun venit la un nou episod al ultimului podcast Marketiu - The Marketing Innovation Show!
În acest episod din The Marketing Innovation Show îl avem invitat pe B.D. Dalton, Autor Bestseller, antreprenor în serie, cu o experință de peste 25 ani în sectoarele financiare și de business, care a construit business-uri de succes în Statele Unite și prin Europa. Subiectul de astăzi este despre Marketing & Branding pentru Start-up-uri și după ce se uită investitorii.
Dacă vrei să asculți acest episod în loc să citești despre el, alege-ți platforma favorită:
Îl poți vedea și pe YouTube:
Invitatul de astăzi - B.D. DALTON
Bart Dalton lucrează la afacerea sa principală, Temple Row Wealth Management și Bart Dalton Consulting, în timp ce își extinde orizonturile ca CEO interimar al unei practici legale și Non-executive Director în două organizații de caritate locale. Această varietate de business-uri îi păstrează ideile și strategiile curente și îi permit să împartă insight-uri și concepte prin toată țara, vorbind la întâlniri, workshop-uri, conferințe și coach-uri.
B.D. Dalton împărtășește logica sa, strategiile încercate și testate și sistemele în cartea sa: True Gravity, și bestseller-ul său: Grow, Sell and Retire. Cartea sa a fost adusă la viață sub forma unei serii de podcast-uri, disponibile pe website-ul său.
SĂ ÎNCEPEM ACEST EPISOD!
Andrei și Bart vor discuta despre cum Marketingul și Brandingul pot ajuta business-urile mici, care de-abia se lansează.
Andrei: Pentru a începe, aș vrea să știu la ce te uiți, din perspectiva unui investitor, dar și network-ul tău, când sunteți interesați să achiziționați un nou business, să valorificați unul sau să investiți. Știu că ai și un business în Birmingham, un fel de Dragon's Den business, pe care l-ai lansat și mi-ar face plăcere să ne spui mai multe despre acesta - cum a luat naștere și la ce vă uitați atunci când evaluați un business?
B.D.: Vrei să știi cum poți fii sigur că investitorii se uită la business-ul tău? Ca investitor și un om care învață business-uri cum să fie sigure că sunt pregătite pentru a se investi în ele, vreau să fiu sigur că atunci când privesc marketingul vor să aibă un mesaj concis, vrem să știm competitorii direcți, cât de mare este piața și cât de ușor este de abordat. Așa cum știi, când vine vorba de SEO sau orice motor de optimizare, trebuie să îți dai seama cam cât de mult te va costa să faci asta. Deci dacă îmi vei cere 100.000 lire, vreau să știu cât de rapid și cât de real îi vom avea înapoi sau care este următoarea etapă. Când ești un start-up, trebuie să vezi când te simți confortabil și prosper.
Totul este despre prosperitate. Prosperitatea este abilitatea de a crea experiențe familiei tale, prietenilor, clienților. Oamenii prosperi au cele mai multe experiențe în viață.
A: Nu este vorba doar despre bani, ci și despre network-ul investitorului?
B: Corect, nu contează dacă ești în căutare de bani sau de a-ți crește business-ul. Este despre energie, timp și focus - singurele lucruri pe care le ai în întreaga ta lume. Oamenii care cumpără de la tine se așteaptă să ai succes, că ești bine, de aceea trebuie să se poată investi în business-ul tău. Când oamenii vor știi că tu ai nevoie de alți oameni, vor vrea să cumpere de la tine. Nu contează dacă ești un start-up, dacă ești în căutare de bani, dacă vinzi oamenilor, ai nevoie să faci toate aceste lucruri. Trebuie să se poată investi în tine.
A: În contextul căutării de investiții sau dorința de a crește, ai spune că brandingul vine înaintea generării de lead-uri sau trebuie făcute în același timp?
B: E o întrebare minunată! În general, 90% dintre business-uri sunt business-uri care vând. Business-urile care vând trebuie să arate tracțiune, cunoștințe și, de asemenea, au clienți înainte să devină o companie cu marketing. Trebuie să ai pe cineva care să-ți plătească facturile, pentru a arăta că știi ce faci, înainte de a începe un exercițiu de marketing și de branding. Pot fi 2-3 clienți, dar trebuie să arăți că marketingul tău este eficient, că oamenii vor cumpăra de la tine, deci primul branding pe care-l vei avea, este brandingul personal.
Brandul tău este ceea ce spun oamenii despre tine când nu ești în cameră.
A: Când ești la început, poate fi greu să ai primii clienți plătitori, care sunt importanți pentru a arăta că oamenii ar plăti pentru lucrurile tale, pentru a obține investiții. Care-i viziunea ta despre business-uri, agenții sau oameni care lucrează cu discount-uri sau gratis pentru a-și crea portofoliul inițial, înainte de a merge mai departe și a vinde mai multe și, de asemenea, de a obține invetiții?
B: Trebuie să arăți că piața va cumpăra la prețul tău. Strategia de preț este bună, atât timp cât ai banii necesari. Dacă ai de gând să alergi după mai multe note de 1 liră, atunci asta este foarte dificil. Trebuie să vezi unde sunt banii, după vei afla cât de greu este să ajungi acolo, cu cine ești în competiție. Per total, când începem să ne uităm la metodele tale de sales sau la cum lucrezi, aș spune să nu facem reduceri niciodată, nu în titlu.
A: Să spunem că de-abia ai investit într-un start-up nou. Ai 1-2 clienți și vrei să profiți de perioada actuală, deci vrei ca până în vară să ajungi cu 2 niveluri mai sus. Care ar fi prima metodă de marketing la care ai apela?
B: Te uiți la competitori și la publicul tău țintă, demografic, de unde cumpără, la ce se uită și ce fac. Uită-te la marketingul celor mai mari cu care ești în competiție și să imiți ceva ce fac ei - pentru că ei au cheltuit sume mari de bani pentru a afla că TikTok este locul unde ar trebui să fie sau că trebuie să posteze găște care zboară și că mai trebuie să fie și albastre. Ei cheltuie mulți bani pentru a afla cât de simple trebuie să fie lucrurile și poți lua drept model asta. În felul acesta, poți economisi mulți bani și poți deveni un marketing leader.
A: Poți sublinia, te rog, 2-3 acțiuni pe care oamenii care văd episodul le pot aplica direct în business-urile lor?
B: Lucruri pe care vor să le aplice astăzi: pentru început, întreabă-te: care este piața ta țintă, ce buget ai, cum vei încerca să iei o parte din piață? În faza de start-up, trebuie să consumi cât mai puțini bani pe SEO și alte aspecte asemănătoare. Aș alege, în schimb, să investesc 5 lire sterline per click și să-ți intru direct în inbox, pentru că voi știi că vei cumpăra de la mine mâine, decât să ajung în inbox-uri la întâmplare - nu are sens. Trebuie să ajungi de la o pușcă la un riffle.
Citește mai multe despre o optimizare SEO eficientă, aici.
Trebuie să-ți găsești un partener. Altcineva va ataca acele locații din alte unghiuri. Încheie parteneriate cu ei, creați o poveste împreună. Dacă poți găsi doi alți oameni care vor să intre pe aceeași piață, poți salva buget pentru marketing, vă puteți face referințe unul altuia pe website-uri, puteți viza aceeași clienți.
A: Asta ar fi complementar, nu?
B: Da, dacă tu vinzi înghețată, vei vrea să găsești producători de cornete și distribuitori de frigidere. Dacă vinzi cărți, vei căuta pe cineva care face semne de carte și pe cineva care livrează cafea, pentru a putea clienții să bea o cafea în timp ce citesc o carte și au și un semn de carte. Vrei să găsești oameni complementari.
A: Știm că și tu ai un podcast. Spune publicului câteva despre el, despre ce discuți acolo și ce pot învăța din podcasturile tale.
B: Grow, Sell and Retire - totul este în jurul acestor subiecte, chiar dacă vrei să o faci pe plan personal sau în business. Am câteva idei în direcția asta. Sau dacă vrei să vinzi un business, să vinzi mai mult și apoi să te retragi - diferite metode de a te retrage, despre diferitele roluri în comunitate, diferitele moduri de a face business și, de asemenea, cum să-ți dai seama dacă economisești - am în jur de 50 de interviuri și 50 de top tips. Dacă oamenii au nevoie de top tips, sunt episoade de 10 minute sau interviuri de 30 de minute.
Vreau să mă asigur că toată lumea poate ajunge la următorul lor nivel.
Dacă ți-a plăcut preview-ul din episodul acesta, chiar și ca articol pe blog, nu uita să asculți episodul întreg pe platforma ta preferată:
Vizionează episodul pe YouTube.